Przeciwwskazania do depilacji laserowej

Większość osób marzy o jedwabiście gładkiej skórze. Stosując tradycyjne maszynki do golenia, depilatory, a nawet wosk, niejednokrotnie trzeba zmierzyć się z problemem wrastających włosków, bólu i podrażnień skóry. Dla osób, które pragną pozbyć się problemu nadmiernego owłosienie na zawsze, idealnym rozwiązaniem jest depilacja laserowa. Zabieg ten jest coraz bardziej popularny. Głównie dlatego, że wystarczy tylko kilka sesji by pozbyć się niechcianych włosków. Należy jednak zauważyć, że nie każdy może skorzystać z tego dobrodziejstwa medycyny estetycznej. Istnieją bowiem przeciwwskazania do depilacji laserowej, których nie należy lekceważyć. Są to między innymi:

• Ciąża i okres karmienia piersią.

• Stosowanie leków, w tym antybiotyków tj. Tetracyklina i Doxycyklina. A także ziół uwrażliwiających na światło w tym nagietek i diurawiec. Pocieszeniem może być fakt, że wystarczy odstawić je na tydzień przed planowanym zabiegiem.

• Opalenizna, zarówno ta naturalna jak i sztuczna, powstała w wyniku stosowania samoopalacza. Wysoka zawartość melaniny może powodować obrzęki, podrażnienia, a także zdecydowanie zmniejszyć skuteczność zabiegu.

• Choroby – nowotwory, wszczepiony rozrusznik serca, łuszczyca, nieuregulowana cukrzyca i nadciśnienie oraz padaczka – impuls bólowy lub świetlny może spowodować atak padaczkowy. Do tego leki przeciwpadaczkowe należą do fotouczulających.

• Infekcje umiejscowione w obszarze depilacji, opryszczka, zmiany grzybiczne i bakteryjne.

• Skłonności do nieprawidłowego gojenia ran, powstawanie zbliznowaceń, guzków.

W rezultacie to lekarz decyduje o zakwalifikowaniu do zabiegu, dogłębnie analizując ogólny stan zdrowia pacjenta.

Po zabiegu ważne jest zachowanie odpowiedniej pielęgnacji podrażnionej skóry. Nie należy zażywać gorących kąpieli ani korzystać z sauny. Najbezpieczniej jest unikać słońca i nie stosować preparatów zawierających alkohol w miejscu depilacji.

Decydując się na depilację laserową zazwyczaj jest się uzbrojonym w odpowiednią motywację. Gdy dołożymy do tego dobrze wykonany zabieg, a na koniec odrobinę uśmiechu to zyskujemy pewność, że nie ma problemów nie do rozwiązania, a marzenie o jedwabistej skórze staje się faktem.